Sfaturi pentru pacienții cu boală venoasă cronică.

Dr_dermatolog_Elena_Crihan_boala_venoasa_cronica
  • Faceți zilnic duș cu apă rece la nivelul gambelor, de jos în sus
  • Stați cu gambele ridicate la 15 grade față de planul patului în timpul nopții și ori de câte ori este posibil, mai ales în timpul sarcinii
  • Faceți exerciții regulate, cel puțin 30 de minute în fiecare zi. Sunt recomandate: gimnastica, mersul pe jos, înotul, ciclismul sau dansul, pentru că favorizează întoarcerea venoasă
  • Realizați mișcări circulare cu picioarele, ori de câte ori este posibil
  • Evitați încălțămintea fără toc și tocurile mai înalte de 5 cm
  • Evitați hainele prea strâmte pentru că blochează circulația venoasă. Optați pentru haine comode
  • Evitați kilogramele în plus. Limitați aportul de grăsimi animale
  • Evitați expunerile prelungite la soare, saună, băile cu abur și tot ce înseamnă căldură intensă la nivelul picioarelor

Exerciții pentru îmbunătățirea circulației venoase:

  • Realizați mișcări energice de pedalare (15 – 20 cicluri)
  • Realizați mișcări de forfecare a picioarelor (10 – 15 mișcări)
  • Realizați până la 10 mișcări circulare cu fiecare picior
  • Ridicați și întindeți ușor picioarele, apoi mișcați degetele de la picioare (20 mișcări)
  • Mergeți pe călcâie
  • Stați pe vârful picioarelor
  • Realizați mișcări pendulare dinspre degete spre călcâie
  • Apropiați și îndepărtați vârfurile picioarelor
Share:

Lasă un răspuns